tirsdag 19. januar 2010

Julegave

Lille Prinsesse er så heldig at hun får arve klær etter sin kusine. Denne lilla vesken startet som et seleskjørt. Siden det manglet en viktig knapp var det veldig lei seg og trodde det skulle bli kastet, men den gang ei. Det var jo utmerket til en veske. Klippet av seleskjørtet i livet og sydde fronten av overdelen fast i foret slik at det ble en lomme. deretter sydde jeg fast foret i "skjørtet". Jeg hadde lyst til å bruke hele kjolen så bakstykket av overdelen ble brukt til det ved hjelp av litt skråbånd. Kjolen returnerte deretter til sin tidligere eier nyfrisert og full av scrappeting. Ryktene sier det at den 10 (snart 11) år gamle eieren ble veldig glad. :)


Vesken mens den fortsatt var en kjole

Forsiden
Baksiden
Innsiden

2 kommentarer:

  1. Seleskjørtet vil nok være evig takknemlig med sitt nye liv som veske...og jeg er ikke overrasket over at eieren også er glad.

    Flott eksempel på orginal gjenbruk - er jo nesten en forretningsidé!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for en så hyggelig kommentar. =)

    Det er ganske fint å gi nytt liv til plagg som tror de ikke har noe mer liv igjen. Enda en ting som er reddet fra fyllingen. Jeg må nesten si at jeg synes redesign kanskje er mer gøy enn å lage helt nytt. ;)

    SvarSlett