lørdag 23. januar 2010

Kostymer til julekonsert

Barnehagen hadde også i år en flott julekonsert og tema i år var "Jul i gamledager". Kleskoden var derfor klær fra Norge på 50-tallet. Siden det ikke finnes så mye av dette i butikkene nå måtte symaskinen frem. Mønster på skjørtet er eget. Skjorten er en omsydd skjorte med lange ermer fra nittitallet (slik med stooor firkantet krage). Med korte hvite sokker og musefletter ble prinsessen SÅ fin.


Som sagt, så er det ikke enkelt å finne noe passende i butikkene så jeg sydde også en kjole til prinsessens venninne. Mønster er tegnet litt etter mange mønster jeg har liggende så jeg velger å kalle det mitt. ;) Jeg har jukset litt siden dette bare var et kostyme og laget derfor lukking med borrelås bak. Passet visst helt glimrende.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar